تزریق خون‌های آلوده در انگلیس

تزریق خون‌های آلوده در انگلیس
1398-02-02
555 بازدید

رسیدگی به چرایی و چگونگی جان باختن دو هزار و ۴۰۰ بیمار انگلیسی، در پی استفاده از خون آلوده خریداری شده از آمریکا، در انگلیس آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ در پرونده خون های آلوده ای که در دهه 1970 و 1980 میلادی از  آمریکا خریداری و منجر به مرگ هزاران بیمار انگلیسی شده، علل کوتاهی مقامات  دولتی بررسی خواهد شد.

آن خون ها به ویروس اچ آی وی (HIV) و ویروس هپاتیت سی (C) آلوده بود و به  گفته رئیس گروه بررسی این رسوایی، هنوز به هزاران قربانی این ماجرا، علل  بیماری و مشکلاتشان توضیح داده نشده است و آنان نمی دانند که به علت خون  آلوده، دچار بیماری اند.

به گفته برایان لانگ استاف (Brian Langstaff)،  بسیاری از دریافت کنندگان خون آلوده در انگلیس، هنوز شناسایی نشده اند با  این که از هپاتیت سی رنج می برند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، خون  های آلوده از معتادان و زندانیان آمریکایی که خونشان را می فروختند، دریافت  و به انگلیسی ها فروخته شده بود و براورد می شود 25 هزار نفر نیازمند به  خون، از جمله بیمارانی مبتلا به بیماری هموفیلی در انگلیس، با دریافت این  خون ها، آلوده شده باشند.

مسوول بررسی این رسوایی تصمیم گرفته است نشست  هایی در بیرون از لندن نیز، مثلا در ادینبورو، بلفاست و احتمالا در لیدز  برگزار و با قربانیان این ماجرا گفتگو و مدارک مربوط را دریافت کند.

بر  اساس گزارش های منتشرشده، دولت انگلیس در دهه 70 و 80 میلادی مقادیر زیادی  “فاکتور هشت” که از پروتئین های دخیل در انعقاد خون است، از آمریکا خرید که  بعدها مشخص شد بسیاری از آن ها آلوده بوده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

https://www.iribnews.ir/00AAtv

برچسب ها آمریکاانگلیسخونهای آلودهقربانی