پوشش بیمه ای ۲۵۰۰ قلم دارو بیماران صعب العلاج

پوشش بیمه ای ۲۵۰۰ قلم دارو بیماران صعب العلاج
1393-11-18
504 بازدید

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه ای بیش از ۲۵۰۰ قلم داروی بیماری های صعب العلاج خبر داد.

بیمار صعب العلاجی که به همت پزشکان ایرانی و استفاده از داروهای ساخت  داخل سلامت خود را باز یافتند برای شکرگزاری به درگاه الهی و تشکر از  توانمندی دانشمندان و پزشکان کشورمان حضور یافتند.

تقدیر از تولید کنندگان داروهای جدید ایرانی

رئیس سازمان غذا و دارو از تقدیر وزیر بهداشت در روز 20 بهمن از تولید  کنندگان 15  قلم داروی جدید ایرانی ویژه بیماری های صعب العلاج خبر داد.

دکتر دیناروند در حاشیه مراسم جشن شکرگزاری سلامت در مصاحبه اختصاصی با  خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت:‌این داروها دارای مجوز و پروانه از وزارت  بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند .

وی افزود:‌ برای مثال آنتی بادی های “مونوکونونال” با فناوری بسیار بالا و  تولید کنندگان محدود در دنیا با قیمتهای بسیار سنگین از داروهای باارزشی  هستند که دانشمندان کشورمان یک نمونه آنرا از سال گذشته تولید و وارد بازار  کردند.

دیناروند گفت:‌ دومین نوع این داروی ضدسرطان نیز در کشور تولید شده و در ایام دهه مبارک فجر وارد بازار می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: قیمت این داروی ضدسرطان نصف قیمت نمونه  وارداتی آن است و از آنجاکه تحت پوشش بیمه قراردارد با نازلترین قیمت در  اختیار بیماران قرار می گیرد.

توزیع محدود داروی “فاکتور هشت نوترکیب “

دیناروند از اخذ تائیدیه داروی “فاکتور هشت نوترکیب ” ویژه بیماران  هموفیلی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت:‌ این دارو وارد بازار شده  اما فعلا توزیع آن محدود است.

وی افزود:‌ برخی داروهای ضدسرطان خوراکی نیز بزودی وارد بازار می شود که  از لحاظ قیمت 15 درصد هزینه 100 هزارتومانی (هر قرص) نمونه خارجی آن است که  با پوشش بیمه ای قیمت آن بسیار کاهش می یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه میانگین تولید داروی جدید ساخت  ایران در سال 30 قلم است ،گفت:‌داروی خوراکی جدید دیگری ویژه بیماران  دیابتی نیز برای نخستین باردرکشور تولید شده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

https://www.iribnews.ir/000ISZ

برچسب ها پوشش بیمه ایدارو بیماران صعب العلاج