رونمایی داروی فاکتور هشت نو ترکیب

رونمایی داروی فاکتور هشت نو ترکیب
1396-04-05
197 بازدید

نشست هم اندیشی و مراسم رونمایی داروی فاکتور هشت نو ترکیب شرکت سامان داروی هشتم با حضور پژوهشگران و محققین طرح مطالعات بالینی آن در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد.

رونمایی داروی فاکتور هشت نو ترکیب به میزبانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی

مدیر عامل شرکت سامان داروی  هشتم در گفت وگو با روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت : این شرکت  از شرکت‌های هلدینگ داروسازی ثامن است که با هدف تحقیق بر روی تولید  فرآورده‌های نو‌ترکیب دارویی _فاکتور هشت و تامین نیازهای دارویی کشور از  سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مجید طبسی با بیان اینکه  در ابتدا موفق به تولید فاکتور هشت به روش نوترکیب در سایت تحقیقاتی مرکز  رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه تهران شدیم، افزود: فاکتور هشت انسانی  نوترکیب به لحاظ ویژگی های مربوط به نوع پروتئین از جمله پیچیده ترین  فرآورده های نوترکیب است که تکنولوژی آن در انحصار شرکت های امریکایی و  اروپایی بوده و موفقیت به دست آمده دردستیابی به این دانش زمینه‌ساز تولید  سایر فرآورده‌های نوترکیب در کشور خواهد شد.

مدیرعامل داروسازی  ثامن نیز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: نتایج مطالعات انجام شده روی داروی  فاکتور هشت سافاکتو و مقایسه آن با نمونه خارجی در جلسه امروز به  پژوهشگران و علاقه مندان ارایه شد که نشان از موفقیت بررسی‌ها، کیفیت و  تاثیرگذاری موثر داروی تولیدی داشت.

دکتر دین محمدی با اشاره به  اینکه در سال تامین ۳۰ درصد نیاز این دارو در کشور به عهده سامان داروی  هشتم گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه در قالب شرکت‌های داروسازی  ثامن و سامان داروی هشتم فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های تحقیق و پژوهش،  تولید داروهای نوترکیب، توزیع دارو و خودکفایی کشور در صنعت داروسازی در  دستور کار دارد که در کارگروه سلامت و درمان آستان قدس رضوی سیاست گذاری می  شود.

مجری و هماهنگ کننده مطالعات بالینی این دارو نیز در این  نشست نتایج بررسی تسکین درد در مفاصل، اصلاح محدودیت حرکت و افزایش سطح  سرمی فاکتور هشت در بیماران مصرف کننده سافاکتو را تشریح کرد و نتایج حاصل  را موفقیت آمیز خواند.

دکتر پناهی تعداد بیماران هموفیلی نوع A و  B که وارد طرح مطالعاتی دارو شدند را ۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد  بیمار به دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، اهواز، شیراز ، مشهد، تهران، اصفهان  و گلستان معرفی شدند و نتایج داده ها به صورت مرتب جمع آوری شد تا تاثیر  دارو در چند نوبت بررسی شود.

در این مراسم دکتر هاشم زاده  مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دکتر ابوالقاسمی رییس مرکز تحقیقات  بیماری‌های خونی مادرزادی کودکان، دکتر چراغعلی مشاور رییس سازمان غذا و  دارو و دکتر عبداللهی معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو به  همراه بیش از ۵۰ نفر از اندیشمندان، پزشکان و آنکولوژیست‌ها حضور داشتند که  در پایان نیز از بخش‌های پزشکی هسته‌ای، رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان  فوق تخصصی رضوی بازدید کردند.

برچسب‌ها:, , ,