پوشش ۷۰ درصدی نیاز کشور به سافاکتوAF

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم از رشد روزافزون تولید «سافاکتوAF»؛ اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی و سودآوری چشمگیر این شرکت در یک سال اخیر خبر داد.

پوشش ۷۰ درصدی نیاز کشور به سافاکتوAF

دکتر سیداحمد مهاجری در گفت‌وگو با اداره ارتباطات و رسانه اظهار کرد: میزان تولید فاکتور هشت در شرکت سامان داروی هشتم طی سال 1402 با رشد 75 درصدی نسبت به سال 1401 همراه بود که این امر منجر شد این شرکتِ دانش‌بنیان در پایان سال گذشته، شاهد رشد 659 درصدی در سودآوری خالص خود در مقایسه با سال 1401 باشد.
او ادامه داد: همچنین میزان تولید سافاکتوAF در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، بیش از پنج برابر افزایش یافته است. در حال حاضر نیز میزان تولید ماهانه این شرکت بیش از 40 هزار ویال فاکتور هشت است.
دکتر مهاجری گفت: از جمله عوامل کسب این موفقیت می‌توان به وجود سرمایه انسانی متعهد و متخصص، بهره‌گیری از بروزترین و جدیدترین تجهیزات تولید و استفاده از دانش روز و فناوری‌های نوین در حوزه بایوتکنولوژی اشاره کرد که از طریق تعامل و همکاری با محققان ملی و مشارکت با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شده است.

دارا بودن ظرفیت پوشش 100 درصدی نیاز داخل

در ادامه مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم بیان کرد: این شرکت در حال حاضر، حداقل 70 درصد نیاز بیماران هموفیلی کشور به داروی فاکتور هشت نوترکیب را تأمین می‌کند چنان‌که آمارنامه دارویی ایران نیز نشان‌دهنده تحقق این امر مهم است.
وی افزود: اگرچه همچنان اولویت این شرکت تأمین نیاز بیماران داخل کشور به داروی فاکتور هشت نوترکیب است، اما با توجه به اقدامات مؤثر صورت گرفته در خصوص افزایش ظرفیت تولید سافاکتو، امکان صادرات آن نیز همزمان با پوشش کامل نیاز داخلی وجود دارد.
دکتر مهاجری خاطرنشان کرد: این شرکت علاوه‌بر افزایش ظرفیت تولید داروی سافاکتو، امکان پوشش‌دهی 100 درصدی نیاز بیماران هموفیلی به این دارو در داخل کشور و توجه به چگونگی صادرات آن، مراحل تولید بَچ‌های آزمایشی و مطالعات بالینی محصولات دارویی جدید خود را نیز در سال جاری آغاز کرده است.
گفتنی است، سامان داروی هشتم به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، تنها شرکت تولیدکننده محصولات زیست فناوری در زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است. محصول فاکتور هشت نوترکیب آن نیز سومین نسل از فاکتور هشت موجود در جهان است که این شرکت ایرانی پس از دو شرکت آمریکایی و دانمارکی به‌عنوان سومین شرکت در جهان در سال 1394 موفق به تولید آن شد.
به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *