گردهمایی پزشکان طرح مطالعات بالینی

گردهمایی پزشکان طرح مطالعات بالینی
1394-12-25
263 بازدید

شرکت داروسازی سامان داروی هشتم در آبانماه سال ۱۳۸۷ با هدف خدمت به بیماران تأسیس گردید. این شرکت از جمله مجموعه های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی می باشد که توانسته است با در اختیار داشتن فناوری نوترکیب تولید داروی فاکتور ۸ انسانی، در جایگاه ششمین شرکت تولید کننده این دارو در دنیا قرار گیرد.

گردهمایی پزشکان طرح مطالعات بالینی و بازدید از سایت تولید

نشستی در تاریخ ۰۳/۰۳/۱۳۹۶ با حضور مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی جناب  آقای مهندس عطارزاده و جمعی از مقامات آستان قدس، کارشناس بیماری های خاص  معاونت درمان تهران سرکار خانم دکتر حنطوش زاده، معاونت غذا و داروی مشهد  جناب آقای دکتر صابری، جمعی از پزشکان انکولوژیست و هماتولوژیست، پژوهشگران  طرح مطالعات بالینی داروی سافاکتو و نیز صاحبنظران علم بیوتکنولوژی در  شرکت سامان داروی هشتم برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم جناب آقای مهندس طبسی مدیر عامل شرکت، ضمن خیر مقدم  به میهمانان، هدف از برگزاری این مراسم را بازدید از سایت شرکت و آشنایی  بیشتر با داروی سافاکتو عنوان نمودند. ایشان در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه  و مراحل ساخت سایت مشهد از ابتدا تا کنون اظهار امیدواری کردند که این  شرکت نقش به سزایی در ایجاد اشتغال برای جوانان ایفا خواهد کرد. همچنین  پروفسور مقصودی مجری طرح، ضمن اشاره به اهمیت این دارو برای تعداد ۶۰۰۰ نفر  بیمار هموفیلی عنوان کردند که تولید داخلی این دارو از خروج سالانه ۵۰  میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این مراسم از سرپرست طرح مطالعات بالینی جناب آقای دکتر  ابوالقاسمی و مجری طرح جناب آقای دکتر پناهی، اولین پزشک جناب آقای دکتر  عشقی، اولین پرستار سرکار خانم حبیب پناه، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در خاتمه شرکت کنندگان در این گردهمایی از سایت تولید شرکت سامان داروی هشتم بازدید نمودند و با مراحل تولید دارو آشنایی پیدا کردند.

برچسب‌ها:, ,