بازدید آقای یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی

بازدید آقای یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی
1402-03-28
195 بازدید

آقای یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، از شرکت سامان داروی هشتم بازدید کردند.

بازدید آقای یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی

امروز یکشنبه 28 خرداد ماه 1402 آقای یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، از شرکت سامان داروی هشتم بازدید کرد.

عنوان کرد: هرچند تولیدکنندگان از تخصیص منابع دولتی و تسهیلات بانکی می توانند استفاده کنند اما به دلیل محدودیت ها، باید برای توسعه و رشد، بر دیگر منابع از جمله سرمایه های مردمی، مولدسازی، ورود به بورس بازار، سرمایه گذاری های خارجی و دیگر موارد نیز بهره ببرند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، سهم خراسان رضوی از تسهیلات بانکی حوزه تجهیزات پزشکی و تولید دارو حدود 2.5 همت است که این میزان حتی در صورت پرداخت، بخش کوچکی از منابع این بخش را تامین می کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمرکز بر جزییات، مانع دستیابی به اهداف کلان اقتصادی می شود و واحد های تولیدی باید با انسجام، توانمندی و تدوین برنامه‌های محصول محور، مسیر را برای پیشرفت خویش هموار کنند.

وی با اشاره به توان فنی و ظرفیت مدیریتی قابل اتکا حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی خراسان رضوی بیان کرد: در این 2 حوزه مشکل خاصی در استان وجود ندارد و می توان با اتکا بر این ظرفیت ها، به رشد و توسعه در آنها امید زیادی داشت.

نظری در پایان تاکید کرد باید از شرکت‌های دانش‌بنیان به خصوص در حوزه سلامت حمایت کرد.

پیش از استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت سامان دارو با بیان سخنانی موانع صادرات و اخذ مجوز، حصول مطالبات، تفکیک اعتبارات حوزه دارویی، تخصیص منابع ارزی، تخصیص تسهیلات بانکی و کاهش منطقی قیمت تولیدات داخلی با نمونه خارجی را از مهمترین مشکلات این حوزه بیان کرد و پیشنهاداتی ارائه داد.

برچسب‌ها: