بازدید معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری

بازدید معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری
1398-12-06
197 بازدید

معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری و هئیت همراه صبح 06 اسفند ماه 1398 ، از شرکت دانش بنیان سامان داروی هشتم و نمایشگاه دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

بازدید معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری

معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری و هئیت همراه صبح 06 اسفند ماه 1398 ، از شرکت  دانش بنیان سامان داروی هشتم و نمایشگاه دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور  بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ سورنا  ستاری، معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری در مراسم بازدید از پارک علم‌  وفناوری خراسان و شرکت‌های دانش بنیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  شرکت‌های دانش بنیان و اتفاقاتی که در داخل و خارج از پارک علم ‌و فناوری  استان خراسان می‌افتد، مورد توجه همگان است و برای ما مهم و قابل قبول  هستند، اگرچه هنوز با پتانسیل‌های ذاتی استان فاصله زیادی دارند.

وی افزود: در حال حاضر با وجود  تحریرم‌ها، اتکای کشور به این شرکت‌ها است. خوشبختانه در یک سال گذشته  اتفاقات خوبی برای توسعه بازار شرکت‌ها رقم خورده است. در تمام حوزه‌ها،  شرکت‌های دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند و امید داریم این روند ادامه  داشته باشد.

معاون علمی‌ و فناوری ریاست  جمهموری در ادامه درخصوص کیت‌ها و تولید ماسک‌ها  تاکیدکرد: درحوزه سلامت  اتفاقات خوبی افتاده است، در زمینه ماسک‌های  نانو چندین شرکت در حال تولید  هستند. در این زمینه تنها چند کشور دستگاه‌های نانو فیلتراسیون دارند  وکشور ما نیز جزء آن ها است. ما حتی خود این دستگاه را صادر می‌کنیم. در  خصوص کیت‌های سلامت نیز قول‌هایی داده شده است.

برای تولید 5 میلیون ماسک قرارداد بسته شده است

ستاری بیان کرد: در یکی دو روز  گذشته  برای تولید 5 میلیون ماسک قرارداد بسته شده است. این ماسک‌ها خاص و  در کادر درمانی استفاده می‌شوند. ما در تولید تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم،  متاسفانه تنها مشکل ما در زمینه دلالی و کاسبی است.

وی گفت: در حوزه داروی کرونا  چینی‌ها پروتکل‌های درمانی مناسبی را توسعه دادند. مسائل مربوط به کرونا را  به کمیته تعیین شده در این حوزه واگذار کنید، اما اتفاقات خوبی در راه  است.

شایان ذکر است دکتر سورنا ستاری  از شرکت های دانش بنیان سامان داروی هشتم، خدمات نیروگاهی آهار شرق و ایمن  موج توس بازدید کرد.وی همچنین از نمایشگاه شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی در  پارک علم و فناوری خراسان بازدید و با دستاوردهای آن ها آشنا شد.

 

هدف ما افزایش امید، بهبود کیفیت زندگی و ایجاد امنیت خاطر در بیماران صعب‌العلاج است

دکتر امیر حسین مقصودی، مدیرعامل  شرکت سامان داروی هشتم، مستقر در پارک علم و فناوری خراسان در جمع  خبرنگاران افزود: رسالت ما تولید محصولات با کیفیت با هدف افزایش امید،  بهبود کیفیت زندگی و ایجاد امنیت خاطر در بیماران صعب‌العلاج است. سازمان  ما اعتقاد دارد خواستن، توانستن است. ما توانسته‌ایم همراه با استفاده از  نوآوری‌های علم بیوتکنولوژی، شرایط منحصر به فردی برای تحقق اهداف سازمان  فراهم کنیم.

وی افزود: با اجرای اصول  راهبردی، وفاداری به ارزش‌های اخلاقی و کرامت انسانی توانستیم به هدف اصلی  که كشف توسعه و ارائه داروهای جدید برای غلبه بر بیماری‌های خاص است،  برسیم.

مدیر عامل شرکت سامان داروی  هشتم در خصوص اهداف شرکت بیان کرد: شرکت سامان داروی هشتم، براساس  استانداردهای لازم در پی اهداف خود است که شامل افزایش امید، بهبود کیفیت  زندگی و ایجاد امنیت خاطر در بیماران خاص و صعب العلاج، دستیابی به  بالاترین استانداردهای جهانی در تولید داروهای نوترکیب انسانی، دقت عمل و  رعایت اصول اخلاقی، دست‌یابی به نوآوری های علمی برای تولید محصولات  باکیفیت و ایمن، تصمیم‌گیری به موقع و عمل سریع و شجاعانه همراه با پذیرش  ریسک معقول، برنامه‌ریزی دقیق جهت رسیدن به اهداف شرکت و توان تغییر تاکتیک  و استراتژی جهت دستیابی به اهداف عالی، باور به توانمندی‌های نیروهای  جوان، متعهد، متخصص و ایجاد فرصت‌های مبتنی بر شایستگی و توانمندی علمی  آن‌ها جهت رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته است

برچسب‌ها:, , , ,