بازدید رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه

بازدید رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه
1399-03-14
574 بازدید

بازدید دکتر سید حمیدرضا وحید کیانی رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه و مهندس دیندار کارشناس دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز سه شنبه ۱۳ خرداد ماه سال جاری ضمن بازدید از شرکت ، با مدیران شرکت و نمایندگان به گفت و گو نشستند.

رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه

 دکتر سید  حمیدرضا وحید  کیانی رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان  وزارت امور  خارجه و مهندس دیندار کارشناس دفتر برنامه ریزی امور فناوری  وزارت علوم  تحقیقات و فناوری روز سه شنبه ۱۳ خرداد ماه سال جاری ضمن بازدید از شرکت ،  با مدیران شرکت و نمایندگان به گفت و گو نشستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مبناهای اقتصاد مقاومتی بر مبنای “های  تکنولوژی” است گفت: این شرکت بیشترین ارزش افزوده را دارند. در واقع شرکت  هایی که بر مبنای دانش، محصول تولید می کنند ارزش بسیار بیشتری نسبت به  دیگر شرکت ها دارند.

وی ادامه داد: امروزه ما نه تنها امروزه به خودباوری و خودکفایی صددرصد  رسیده ایم بلکه در بسیاری از حوزه ها به صادرات حداکثری رسیده ایم.

رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه اظهار  کرد: در سه دهه فعالیت خود، چنین سطح از فناوری و توان شرکت های دانش  بنیان ایرانی را ندیده بودم و این مهم، غیرقابل باور است.

وی در ادامه گفت: سفرای کشور باید بدانند که در داخل چه فناوری هایی داریم و  ضمن اشاره به اینکه تکنولوژی بومی ما ارزان ارائه می شود بیان کرد: در این  خصوص می‌توان بازار هدف بسیار زیادی برای شرکت‌ها در نظر گرفت و بخش های  صادراتی باید بیش از این ها فعال شوند.

وی همچنین فعال کردن NGO های داخلی و خارجی علاقه مند به همکاری و سرمایه  گذاری با شرکت های فناور و دانش بنیان ایرانی را حائز اهمیت دانست و در  زمینه شناسایی و معرفی کشورهای هدف این شرکت ها و نیز تسهیل صادرات محصولات  فناور و دانش بنیان اعلام آمادگی و همکاری نمود.

شایان ذکر است مسئولین از شرکت‌ دانش بنیان سامان داروی هشتم فعال در  زمینه داروهای نوترکیب و فاکتور ۸ انعقاد خون بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردها و  توانمندی های این شرکت آشنا شدند.

برچسب‌ها: