فاكتور هشت نوتركيب ايرانی در راه كشورهای حوزه C.I.S

فاكتور هشت نوتركيب ايرانی در راه كشورهای حوزه C.I.S
1401-03-08
425 بازدید

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم از دریافت مجوز مصرف فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی با نام تجاری «سافاکتوAF» در کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع (C.I.S) توسط این شرکت خبر داد.

فاكتور هشت نوتركيب ايرانی در راه كشورهای حوزه C.I.S

به گزارش آستان نیوز، شرکت سامان داروی هشتم در سال 1387 تأسیس و پروژه تحقیقاتی تولید فاکتور هشت نوترکیب انسانی برای تأمین نیاز بیماران هموفیلی را در پیش گرفت. سامان داروی هشتم در سال 1394، موفق به تولید اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی شد و با تولید دوزهای 250 و 1000 واحدی در سال 1399، سبد تولید این دارو را تکمیل کرد. حالا این شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی پس از تأمین نیاز داخلی، صادرات این محصول دارویی را در دستور خود قرار داده و موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه کسب کرده است.
 دریافت مجوز ارائه محصول، همپای برترین شرکت‌های دنیا
دکتر امیرحسین مقصودی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم در گفت‌وگو با آستان نیوز در این باره اظهار کرد: سامان داروی هشتم به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در مسیر حرکت به سمت بازارهای جهانی توانست به همت تیم خود در حوزه صادرات، فاكتور هشت نوتركيب تولیدی‌ این شرکت را برای نخستین بار در اتحادیه کشورهای حوزه C.I.S ثبت و در كنار برندهاي مطرح دنيا مجوز عرضه آن را دريافت کند. 
 آغاز رویکرد صادرات پس از تأمین نیاز کل کشور
وی ادامه داد: شرکت سامان داروی هشتم پس از تأمین نیاز داخلی به داروی استراتژیک فاکتور هشت ویژه بیماران خاص هموفیلی، رویکرد صادراتی این دارو نیز را نیز از سال 1398 در پیش گرفت و در چند سال اخیر به دنبال توسعه صادرات و همکاری با دیگر کشورها بوده که در این مسیر نیز تاکنون گام‌های ارزشمندی نیز در این حوزه برداشته است. 
 یکی از پنج شرکت تولیدکننده فاکتور هشت در جهان
دکتر مقصودی از شرکت سامان داروی هشتم به عنوان یکی از پنج شرکت دارویی تولیدکننده فاکتور هشت در جهان نام برد و افزود: محصول فاکتور هشت نوترکیب این شرکت دانش‌بنیان، آخرین نسل از فاکتور هشت موجود در جهان است که این شرکت ایرانی به ‌عنوان دومین شرکت در دنیا موفق به تولید آن شده است.
شایان ذکر است، اتحادیه کشورهای مستقل یا همسود (C.I.S) در سال 1991 میلادی تشکیل شد و کشورهایی همچون آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و… عضو این اتحادیه هستند.

برچسب‌ها:,