کشف ۵۲هزار قلم داروی قاچاق در تایباد

کشف ۵۲هزار قلم داروی قاچاق در تایباد
1397-12-01
565 بازدید

مأموران فرماندهی انتظامی تایباد در چندین عملیات جداگانه موفق به کشف و ضبط ۵۲هزار و ۸۶۰قلم انواع داروی خارجی کمیاب قاچاق شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرهنگ علی‌اکبر قربانی افزود:90درصد داروهای کشف شده از نوع آنتی‌بیوتیک و 60قلم داروی کمیاب فاکتور هشت بوده است.

وی  ارزش این مقدار دارو را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:این  داروها در ایران بر اساس نرخ یارانه دولتی شبکه بهداشت و درمان محاسبه شده و  قاچاقچیان قصد فروش داروها را با نرخ ارز آزاد در کشور افغانستان داشتند  که ناکام ماندند.

سرهنگ  قربانی افزود: در این باره هشت پرونده تشکیل شد و 12متهم تبعه افغانستان  که قصد خروج این داروهای کمیاب را از مرز دوغارون به کشور مقابل داشتند،  دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی  گفت: این اقلام داروی قاچاق شده به علت اهمیت سلامت افراد در جامعه بنا بر  دستور مسئولان ذیربط پس از کشف از شبکه توزیع خارج شده است.

فرمانده  انتظامی تایباد افزود:خارج کردن داروهای حیاتی از این قبیل که کمیاب هستند  و برای بیماران خاص ضروری تلقی می شوند، نوعی خیانت به کشور است و افرادی  که در این ارتباط با قاچاقچیان همکاری کرده‌اند، به نوعی در این خیانت شریک  هستند.

او  گفت: با توجه به سودآوری دارو، موضوع قاچاق دارو با نرخ ارز دولتی و فروش  آن در افغانستان با ارز آزاد سبب سوءاستفاده دلالان و متخلفان در این عرصه  شده که با هوشیاری و درایت نیروهای امنیتی و انتظامی این فرصت از قاچاقچیان  گرفته شده است.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

https://www.iribnews.ir/009u2m

برچسب ها داروی قاچاقکالای قاچاق